(CAS) El DJ y productor Telmo Trenor ha sido uno de los nombres destacados del 2018 gracias «Heat» (Elsa Records), una delicia de álbum influenciado por los sonidos Boogie, G-Funk y Disco. Tras nadar entre sus vinilos, el artista donostiarra nos presenta en este especial una selección de diez de sus temas favoritos de jazz-funk brasileños:
(EUS) Telmo Trenor DJa eta produktorea gure eszenan 2018ko izenik nabarienetariko bat izan da, boggie, g-funka eta disko soinuez influentziaturik kaleratu duen “Heat” (Elsa Records) diskoagaitik. Bere biniloen artean igeriketan ibili ostean, artista donostiarrak gustoko dituen 10 brasildar jazz-funk abestiak aurkezten dizkigu artikulu berezi honetan:
1-. «Tema de Heloisa» – Edson Frederico – «Edson Frederico a Transa» (RCA Camden, 1975)
(CAS) Un tema terriblemente atmosferico y sugerente, donde sobre un Rhodes espesísimo se van dibujando pinceladas de percusión aérea, bajo, guitarra… Incluso sutilmente unas respiraciones y unas risas que le dan una calidez única.
(EUS) Kantu erabat iradokitzaile eta atmosferikoa, non Rhodes lodi baten gainean baxu, gitarra eta perkusio pintzel trazak marrazten doazen. Baita fintasunez harnas eta barre batzu ere, zeintzuk berotasun paregabe bat ematen dioten abestiari.
2-.»Poluiçao» – Cesar Mariano & Cía – «Sao Paulo» (RCA, 1977)
(CAS) Fue de estos discos que te pillas solamente por la portada y que además luego no defrauda. Tempos lentos, cambios de ritmo, teclas muy coloristas… Jazz que he sampleado y chopeado en incontables ocasiones.
(EUS) Azalarengatik bakarrik hartzen duzun disko horietakoa izan arren, gero huts egiten ez duen horietakoa. Tempo geldoak, erritjmo aldaketak , tekla koloretsuak… Mila bider sampleatu eta txopeatu izan dut.
3-. «Avessos» – Hector Costita – «Hector Costita» (Som de Gente, 1981)
(CAS) Otro petardo jazzero desde Brasil, aunque el autor, el saxofonista Héctor Costita es nacido en Argentina. Una canción a medias entre el groove y el ritmo carioca, y los sonidos jazzeros algo mas tradicionales.
(EUS) Jazz gehiago Brasildik, naiz eta egilea, Héctor Costita saxofoijolea Argentinarra den jaiotzez. Groove eta erritmo karioken eta Jazz soinu zertxobait tradizionalagoen artean kokatuko nuke kantu hau.
4-. «Venice» – Antonio Adolfo – «Antonio Adolfo» (Philips, 1972)
(CAS) Tema terriblemente playero, donde la melodía de un sintetizador nos sumerge en un atardecer naranja y se va mezclando con el sonido del mar y las gaviotas. Una maravilla.
(EUS) Hondartzarako abesti erabat aproposa, non sintetizadore baten melodiak, ilunabar laranja batean murgiltzen gaituen eta itsasoaren eta kaioen hotsekin nahasten dihoan. Zoragarria
5-. «Berimbau» – Os Ipanemas – «Os Ipanemas» (CBS, 1964)
(CAS) A través del tiempo me he ido encontrando diferentes versiones del “Berimbau”,que además del instrumento en sí, resulta ser un tema mítico de la música Brasileña. Esta versión es mi favorita, y se incluye en este álbum de Os Ipanemas, que posiblemente sea de los que mejor aúnan la cadencia musical carioca con las tendencias de su época.
(EUS) Denboran zehar ,”Berimbau”ren bertsio ezberdin ugarirekin topatu naiz, instrumentuaz beraz gain, kantu mitiko bat ere baita berau. Hau da niri gehien gustatzen zaidan bertsioa. Os Ipanemasen album honetan aurki daiteke, zein ziurrenik, Brasildar kadentzia bere garaiko joera musikalekin hoberen batzen dituenetakoa den.
6-.»Batuque» – Bebeto Castilho – «Bebeto» (Tapecar, 1975)
(CAS) Sin duda uno de mis discos favoritos hechos en Brasil, es este de Bebeto Castillo por su sutileza, su sencillez y complejidad. Todas las canciones son muy bonitas pero he elegido la que abre el álbum, Batuque, una canción melancólica y carnavalesca al mismo tiempo donde se aprecia claramente la humildad y belleza del multinstrumentista de Rio de Janeiro.
(EUS) Dudarik gabe, Brasilen eginiko nire diska gogokoenetakoa dugu Bebeto Castilhoren hau, bere fintasun, apaltasun eta komplexutasunagatik. Kanta guztiak dira ederrak ,baina diska zabaltzen duen Batuque kantua hautatu dut, melankoniatsua oso baina karnabaleskoa aldi berean. Bertan Rioko multinstrumentistaren umiltasun eta edertasuna estima daitezke.
https://www.youtube.com/watch?v=dbRoEB5BGFc&t=110s
7-. «I Don’t Have to do What I Want to do» – Airto Moreira – «Virgin Land» (Salvation, 1974)
(CAS) Otro de mis artistas favoritos de Brasil es Airto Moreira, percusionista que ha participado en muchos proyectos con diversos músicos entre otros Miles Davis. Sus discos en solitario son siempre rompedores y vanguardistas donde la percusión y los sonidos mas amazónicos se entremezclan con clavicordios o wah wahs. En este track de corte algo más rockero, se puede escuchar un talkbox.
(EUS) Dudarik gabe, Brasilen eginiko nire diska gogokoenetakoa dugu Bebeto Castilhoren hau, bere fintasun, apaltasun eta komplexutasunagatik. Kanta guztiak dira ederrak ,baina diska zabaltzen duen Batuque kantua hautatu dut, melankoniatsua oso baina karnabaleskoa aldi berean. Bertan Rioko multinstrumentistaren umiltasun eta edertasuna estima daitezke.
https://www.youtube.com/watch?v=hVsvtTQeHEg
8-. «Bons Momentos» – Serginho Meriti – «Bons Momentos» (Polydor, 1981)
(CAS) Un álbum que se acerca mas claramente a los tonos funk-soul, y que tiene muy poco que envidiar a lo que se hacia en EEUU. Basslines cálidos, unos pocos sintetizadores, vientos, coristas… realmente interesante!
(EUS) Funk-Soul doinuetara nabarmenago hurbiltzen da diska hau, eta garai hartan EEBB-etan egiten zenari erreparatuta ,ez da inondik inora galtzen ateratzen. Bassline beroak sintetizadore apur batzuk, metalak, koroak… benetan interesgarria!
9-. «Estou Livre» – Tony Bizarro – «Estou Livre / Via Menina» (Elektra, 1983)
(CAS) Otro de los estandartes del funkarreo Carioca, Tony Bizarro, cercano a Tim Maia y autor de grandes hits, como este “Estou Livre” sobradamente apto para la pista de baile.
(EUS) Brasildar funkarreoaren artista nabarmenetakoa da Tony Bizarro, Tim Maiaren inguruan ibilia eta hit handi askoren egilea ,adibidez “Estou Livre” hau, dantza pistarako erabat baliagarria
10-. «Meus Filhos, Meu Tesouro» – Jorge Ben – «África Brasil» (Philips, 1976)
(CAS) Todo un clásico para rematar la lista! Gracias, ha sido un placer participar!
(EUS) Zerrendarekin amaitzeko, klasiko bat! Mila esker, plazer bat izan da!
https://www.youtube.com/watch?v=rI-zKHpioc4